tirsdag den 11. marts 2008

Biomimetic robot lobster performs chemo-orientation. Oh, ya!

Ok, nok har jeg endnu ikke fostret nogen banebrydende forskningside, men jeg har laert tre vigtige ting idag:

Ting 1:
Hvis du gik rundt og troede, at dyrerobotter primaert var orienteret mod traditionelle kaeledyr som Sonys AIBO eller Shibatas PARO ja, saa tog du fejl. Ligesom jeg, indtil for faa timer siden.

Jeg har nemlig fundet nervepirrende litteratur om....hummer robotter (hummerbotter?).

Tjek bare sexede titler som: "Biomimetic robot lobster performs chemo-orientation in turbulence using a pair of spatially separated sensors: Progress and challenges".

Wow! Fjern prompte jeres elendige Boerge Mogensen coffee table books, og goer plads for Grasso et al...

Ting 2:
At Microsoft afholder konferencer om computerspil er vel naeppe en overraskelse. Men at de afholder dem paa laekre krydstogtskibe, der pendul-sejler mellem Miami og Mexico, er dagens interessante og positive indlaering.

At en ven vaelger at dele sine cocktail 'n' cruise-oplevelser med mig, balancerer knivskarpt mellem betaenksomt og belemrende.

Men at jeg ikke var inviteret er fuldstaendig....a-...a-...arrg!

Ting 3:
Andre forskningsgrene er ogsaa vilde med kyllinger!
Laes bare denne beskrivelse af en 'Evening Science Lecture', som jeg bare maa se i naeste uge:

Quirkology: Weird pyschology.
For over twenty years, Professor Richard Wiseman has examined the quirky science of everyday life. He has spent nights in alledgedly haunted houses, conducted clandestine experiments in over 30 countries, and dressed up as a giant chicken.


...dressed up as a giant chicken!

Jeg er virkelig speandt paa om dette paa nogen maade er relateret til Wiseman's forskning, for det fremgaar aerligt talt ikke saerligt tydeligt af teksten....

Ingen kommentarer: